גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

תוכנית בונוסים

אתר אישי

הופעות מחול ובלט

פסטיבל MART - תיאטרון בלט סטניסלבסקי ממוסקבה

ארכיון תאריך: 13 אפריל 2022 - 14 אפריל 2022

משך: שעתיים ו-10 דקות

  • מפיק: פסטיבל MART
  • משך המופע שעתיים ועשר דקות כולל שתי הפסקות
פסטיבל MART מציג ערב בלט בן שלוש יצירות במערכה אחת — ”קאאש“ מאת אקרם חאן, Petite Mort מאת יז'י קיליאן ו-Autodance מאת שרון אייל — בהשתתפותם של רקדני להקת התיאטרון האקדמי למוזיקה על שם סטניסלבסקי ונמירוביץ'-דנצ'נקו ממוסקבה.

פסטיבל MART מציג ערב יצירות בנות מערכה אחת מאת שלישיית הכוריאוגרפים העכשוויים מהטובים בעולם — "קאאש" של אקרם חאן, Petite Mort של יז'י קיליאן ו-“Autodance” של שרון אייל — בהשתתפותם של רקדני להקת התיאטרון האקדמי למוזיקה על שם סטניסלבסקי ונמירוביץ'-דנצ'נקו ממוסקבה.
אקרם חאן הוא אחד מהרקדנים והכוריאוגרפים החשובים בני זמננו. השם של יצירתו — ”קאאש“ — היא מילה הינדית שמשמעותה ”אילו“. המחול העכשווי ב-”קאאש“ משתלב עם הקאתאק, ריקוד המקדש ההודי המספר מיתוסים עתיקים דרך סחרור, תנועת ידיים מתוחכמות ורקיעות ברגליים יחפות על הרצפה. הכוריאוגרפיה של חאן בליווי של התפאורה המהממת של אניש קאפור יוצרים חוויה סוחפת עבור הצופים.
יצירותיו של יז'י קיליאן האגדי הועלו על ידי רוב להקות המחול המובילות בעולם. לפי רודולף נורייב, "קיליאן הופך מטפורות לתנועות. הוא שומע מוזיקה ורואה תנועות“. ה-”Petite Mort“ של קיליאן (”המוות הקטן“, הכינוי הצרפתי לאורגזמה, התמזגות והתמוססות בבן זוג) עוסקת בנושא ההתנגשות ואיחוד כוחות האהבה וההרס. ”יחד עם זאת, בוחר יז׳י קיליאן לא להבליט את האהבה הגשמית, אלא להפך, ההרמוניה האלוהית של הכוריאוגרפיה שלו גורמת למיניות בין הדואטים הרוקדים על הבמה לאבד מהפיזיות שלה, והארוטיות של המופע נהיית פחות בוטה. ”Petite Mort“ מדברת על האלמוות של האמנות לא פחות ממה שהיא מדברת על האורגזמה", - טטיאנה קוזנצובה, ”קומרסנט“.
“Autodance” הוא "תענוג אינטלקטואלי מעודן“ לפי דברי התקשורת השוודית. המופע הופק בשנת 2018 על ידי הכוריאוגרפית הישראלית המפורסמת שרון אייל בשיתוף גיא בהר מלהקת בלט גטבורג. ההפקה הרוסית נעשתה על ידי תיאטרון MAMT בשיתוף קרן MART.

“Autodance” משלב בצורה חלקה ריקוד, טכנו וטכניקה. המופע, לעתים נפיץ ולעתים עדין, זהו מכלול חזותי רגשי, אסתטי מאוד ובעל מבנה מעולה.

"אני מאמינה בעלילה שבאה מתוך הגוף. הרקדנים שלי תמיד אומרים שהסגנון הזה הוא ממש קשה, גם פיזית וגם רגשית. אבל ככל שזה יותר קיצוני לגוף, יותר רגש יוצא החוצה", אומרת שרון אייל בראיון שלה.
האירוע מוגש ע‘'י פסטיבל MART בתל אביב.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter